En saltlakrits i stjärten

Varning för ett inlägg i sann blogg-anda med massvis av prylnörderi!


För några veckor sedan var jag fast besluten om att hålla jävligt hårt i varenda öre jag kom över. Men på senaste tiden har jag insett att det faktiskt finns en del saker jag kan behöva och även en del saker som... jag bara är sugen på att ha i min ägo!

Här är samtliga inköp inför säsongen som min bristande självkontroll resulterat i:

1. Tranciever
2. Sond
3. Spade

Dessa prylar är självklart ett måste att ha med sig och jag köpte heller inte alls den dyraste transan på marknaden. Nödvändigt med andra ord!

4. Ett par snowboarskor (som jag misstänker är förstora vilket bidrar till en mindre dos ångest när jag funderar kring detta. Dock var mina gamla sjuuukt slitna så detta var väldigt nödvändigt det med!)
5. En rockerbräda, 5cm längre än min parkbräda. (nödvändigt? nej! Kul? förhoppningsvis. I kombination med ett ruskigt bra pris var jag bara tvungen... Puder i baksätet en hel säsong är nog ingen höjdare!)
6. En hjälmkamera som vi båda delar på
7. Ett par bindningar (en hiback på mina gamla är nästan helt avsliten och lär inte hålla många dagar till)



Bräda och lavinsäkerhetsprylar fint samlade på golvet!




Blir spännande att se om "scrub hook'sen" känns av!




Ett par skor som jag nojjar över. För stora eller inte? får se hur det blir..


Som ni ser så försöker jag verkligen att blogga ordentligt! Fred ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0